Spanning in de Pyreneeën

Leo Kortsmit 16 januari 2020
Het derde boek van Bernard Minier is echt super. Daar waar ik bij het kijken naar een film wel eens denk: ‘oei, oei, loopt dat wel goed af’, had ik dat bij het lezen van een boek (thriller) eigenlijk nog nooit. Tot ik dit boek las. De omgeving, de gebeurtenissen en de personages worden zo levensecht en ook zo beklemmend neergezet dat je echt wordt meegezogen in het boek. De eerste twee boeken welke ik las van Bernard Minier (“Een kille Rilling” en “Huivering”) waren al zeer de moeite waard, maar “Verduistering” is wat mij betreft tot nu toe de beste in de reeks.
Ook de omgeving waar de gebeurtenissen zich afspelen is weer eens wat anders dan wat ik gewend ben. De ruige Pyreneeën vormen het decor van dit boek, met Toulouse als middelpunt. Echt eens wat anders dan de grote Amerikaanse steden als Atlanta, Boston of Philadelphia.
Het verhaal is heel mooi opgebouwd. Vanaf twee kanten wordt gewerkt aan het oplossen van een mysterie en wanneer deze twee verhaallijnen bij elkaar komen wordt een heel verrassend plot uitgerold.
Voor mij 5 sterren dik verdiend en op naar het volgende deel.

Meer recensies van Leo Kortsmit