Cruise richting Verleden

Leo Kortsmit 24 december 2022
Het was weer even geleden dat ik een boek van Marja Boomstra las. Maar ik ben blij dat ik weer een thriller van haar hand heb gelezen. Het was weer een heerlijke hernieuwde kennismaking met haar boeiende, spannende en snelle schrijfstijl.
Het eerste gedeelte van dit verhaal speelt zich af op een cruiseschip. De snelheid (knopen) van zo’n groot schip haalt bij lange na niet bij de vaart welke in dit boek zit.
De hoofdpersoon in dit boek (Chaja) heeft ondanks haar redelijk jonge leeftijd al een bijzonder hectisch leven achter de rug. Er wordt wel eens gezegd dat het leven saai is als je nooit in de afgrond kijkt. Nou, dat geldt zeker niet voor Chaja want die heeft al een blik geworpen in heel wat bergkloven en ravijnen.
Tijdens de cruise wordt iemand vermoord en Chaja’s naam wordt al snel toegevoegd aan het verdachtenlijstje.
Eenmaal terug aan wal start een race tegen de klok om haar onschuld te bewijzen.
Haar tegenstanders zijn slim en het blijft nu eenmaal veel gemakkelijker om mensen te misleiden, dan om iemand ervan te overtuigen dat hij misleid is.
Terwijl Chaja worstelt met heden en verleden sluit het net zich steeds verder en eindigt het verhaal met een spannende cliffhanger. Want het is duidelijk dat dit verhaal een vervolg krijgt in “Verzengende Stilte”.
Ik ben razend benieuwd hoe dit af gaat lopen of in ieder geval hoe het verder gaat, maar om die toekomst te voorspellen moet je het verleden kennen. En dat verleden van Chaja kennen we volgens mij nog lang niet helemaal.

Vijf sterren dik verdiend.

Meer recensies van Leo Kortsmit