Geen haperingen op deze kleine vluchten!

Leo Willemse 24 juli 2023
Uit mijn juichende bespreking voor welkboeknu,wordpress.com:
Deze korte roman is een wonder! Geen woord te veel, geen zin te veel, ingehouden, eenvoudige taal en daardoor zeer ontroerend.

Julia, om onbekende reden depressief, verlaat haar man en pasgeboren dochtertje om niet meer terug te keren. Dit gaat gelijk op met de bouw en ineenstorting van het door de man ontworpen dorpscentrum. Kunnen hij en hun dochtertje nog ‘landen’? Barsten, breken, vallen en landen, in vier delen verliezen goedwillende mensen zichzelf en elkaar. Een beklemmend verhaal, dat tot op het laatst een ‘kleine haperende vlucht’ blijft. Een boek dat zoals meer 'dunnen' boeken meer inhoud heeft dan menige veel te dikke roman.

Meer recensies van Leo Willemse