B.A. Paris - Het dilemma

Na de eerder verschenen boeken van B.A. Paris, waar ik erg enthousiast over was en met veel plezier heb gelezen stond "Het dilemma" uiteraard op mijn verlanglijst.

De schrijfstijl van Paris is erg prettig om te lezen, ook de korte hoofdstukken maakt het boek makkelijk leesbaar.

In tegenstelling tot haar andere boeken was het ditmaal geen thriller maar een roman. Ik, als thrillerfan wilde ondanks dat ik weinig romans lees dit boek niet overslaan.

Het Dilemma verteld het verhaal over Livia en Adam en hun twee kinderen Josh en Marnie. De hoofdstukken worden verdeeld onder de verschillende personages en vanuit hun geschreven. De personages worden goed neergezet en uitgediept.

Gevoelens als liefde, verraad, woede en verdriet staan centraal. En je kunt goed meeleven met de hoofdpersonages.

Het verhaal was boeiend genoeg om verder te lezen, en maakte me wel nieuwsgierig. Toch miste ik de spanning waarvan ik zo genoten had in haar eerdere thrillers. Neemt niet weg dat het geen goed geschreven Roman is.

Ik vond het een leuk boek voor tussendoor, maar zeker niet haar beste boek. Ik bleef na het lezen een beetje met een onvoldaan gevoel achter. "Dus dit was het." Wellicht kwam dit ook door mijn hoge verwachtingen die ik had.

Meer recensies van Letter-Fretter