Wel een leuk boek om te lezen!

Lies Oosterhoff 27 maart 2020
Ik heb dit boek gelezen voor een leesclub van Hebban.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het boek zelf nooit had gepakt in de winkel omdat de cover er wat mij betreft niet aantrekkelijk uit ziet.
Maar ik had me ingeschreven voor de leesclub omdat de informatie over het boek me wel aantrok. Het boek gaat in grote lijnen over een sekte. En dat soort onderwerpen heeft direct mijn volledige aandacht. Gelukkig mocht ik meedoen in de leesclub en al spoedig kreeg ik het boek in handen. Wat me eerst opviel was het vreemde formaat waarin dit boek gedrukt is. Dat vind ik persoonlijk niet een leuk formaat omdat ik het wat smal vind.
Maar goed, het gaat om het lezen wat erin staat.
Dit verhaal bestaat uit drie verhaallijnen en dat maakt de afwisseling groot. Wel heel bijzonder hoe tegen het eind van het boek de lijnen bijeen komen.
De hoofdrol is over Amber. Amber is een meisje/jonge vrouw die al heel wat voor de kiezen heeft gehad en toch besluit om zich aan te sluiten bij een sekte. Vreemd vond ik hoe iemand die redelijk door de wol is geverfd zich vrij snel laat overhalen om zich aan te sluiten bij een vreemde groep mensen. Maar ze was in het boek wel een karakter waar ik graag over mocht lezen. Er viel bij haar wel wat te beleven.
Dan was er nog de verhaallijn van Afraïm, de gestoorde sekteleider. Hoewel we er niet helemaal achter komen waarom hij zo is als hij is, vind ik ook deze figuur wel een leuk karakter om over te lezen.
En als laatste verhaallijn is voor mij het stuk over Jeroen. Jeroen is een vader met dochter Maaike. De dochter is behoorlijk ziek en kan mogelijk alleen genezen door een hele dure behandeling in Amerika. En dat geld heeft Jeroen niet.
Nou, en deze drie gaan elkaar ontmoeten en er gebeurt heel veel in het boek.
De schrijfstijl van het duo Karin en Dimitri is erg aangenaam en boeiend. Het maakt in ieder geval dat je makkelijk verder wilt lezen en dat ik een dikke plus. Hier en daar vond ik het wel wat ongeloofwaardig en ik houd niet zo van een open eind.
Maar het is een heel leuk verhaal. En ik kon echt niet ontdekken dat er twee auteurs waren. Dat is best moeilijk om te schrijven als één. Ik zou voor het vervolg best nog wel een boek van deze twee willen lezen.

Meer recensies van Lies Oosterhoff