Science fiction in een thrillerpakje.

Lies Oosterhoff 28 juni 2020
Voor een leesclub bij Thrillzone las ik dit boek.

Ik had me voor deze leesclub ingeschreven omdat ik eigenlijk op zoek was naar iets nieuws. Hoewel ik niet echt fan ben van Science Fiction leek dit onderwerp me wel mooi. Stomtoevallig was deze leesclub op het moment dat we met het Coronavirus kampten. En dan is het onderwerp gevaarlijk realistisch.
Het verhaal heeft meerdere tijdslijnen en volgt ook meerdere karakters. Dat op zich is ook een pluspunt. Voor mij is dat wel het nadeel dat ik dingen over wil slaan omdat ik het liefst bij mijn favoriete personages blijf. Maar ik kon me gelukkig weerhouden om dat te doen.
Een klein nadeel zit in het begin van het boek. Je wordt een beetje overladen met allemaal dingen waar je geen verstand van hebt. Cellen - DNA en dat soort zaken. Maar eenmaal het over je heen laten komen en een paar hoofdstukken verder is er best mee te leven.
Het boek is vlot, realistisch en knap emotioneel geschreven. Je leeft mee met het wel en wee tussen een groep wetenschappers, een robot en haar mensenkind en de kinderen zelf.
Prachtig hoe het verhaal is opgebouwd en hoe ik als lezer zelfs sympathie kreeg voor een stomme robot!
Ik kan niet aangeven welke personage mijn echte favoriet is. En dat is misschien het grootste nadeel van dit verhaal. Er zijn iets teveel personages waardoor de keuze moeilijk wordt.
Maar verder is het een top debuut.

Een prachtige mix tussen Science Fiction en een Thriller in een perfecte mix!

Meer recensies van Lies Oosterhoff