In het hoofd van iemand met een burn-out

Liesbeth Jochemsen 05 februari 2023 Auteur
Voor het OERgezellig boekenlab las ik dit boek, waarvoor dank.
Door middel van dagboekfragmenten van anderhalve tot enkele pagina's, beschrijft hoofdpersoon Kim ruim een jaar uit haar leven. Een jaar dat begon met wazig zien en algauw overging in een burn-out. Ze vertelt openlijk over haar worsteling, haar angst om niet meer te kunnen terugkeren en haar strijd om beter te worden. Maar ook de acceptatie en de terugvallen en paniekaanvallen komen aan bod. In haar zoektocht naar genezing bezoekt ze psychologen, een haptonoom en volgt ze een dieet. En hoe moet het financieel, als alleenstaande ouder en tevens onverzekerde zzp-er? Als lezer (be)leef je met haar mee.
Ik vond het een openhartig boek dat een eerlijk inzicht geeft in hoe het is om een burn-out te hebben.
De cover geeft duidelijk aan om wat voor boek het gaat en laat ook enkele van de goedbedoelde, maar niet helpende adviezen zien die Kim van anderen kreeg.
Voor wie ooit iemand in de omgeving heeft met een burn-out, dan is dit boek een aanrader om te lezen. Niet voor de patiƫnt zelf, maar wel voor diens omgeving.

Meer recensies van Liesbeth Jochemsen