over de superrijken van New York

Liesbeth Jochemsen 12 juli 2022 Auteur
Dit boek gaat over Jamie Whitfield. Ze is getrouwd met een jurist en behoort tot de rijkste .0001 procent van New York. In tegenstelling tot veel andere vrouwen uit de wijk Upper East Side heeft Jamie een leuke, maar veeleisende baan als televisieproducer. Die baan en wat dat met zich meebrengt, vormt een verhaallijn in het boek.
De andere verhaallijn is die van het huwelijk tussen Jamie en haar man Phillip en de mannelijke nanny (manny) die door Jamie wordt ingehuurd. Philip is hier fel op tegen, maar Jamie besluit toch om deze Peter in te huren. Peter is een erg knappe man en door het boek heen voel je de spanning tussen hem en Jamie en vraag je je af voor wie Jamie gaat kiezen.
Het boek geeft op soms hilarische, soms schokkende wijze een inkijkje in het leven van de superrijken van New York. Waarbij het heel normaal is om een kok in dienst te hebben, je kinderen door een chauffeur naar de privéschool te laten brengen en waar je moet aanschuiven bij exclusieve diners, getooid in juwelen die duizenden dollars kosten om je kind op een bepaalde school te kunnen inschrijven.
In het begin moest ik even in het verhaal komen en het einde vond ik ietwat voorspelbaar, maar al met al is het een vermakelijk boek dat makkelijk weg leest. De titel vond ik ietsjes misleidend. Hoewel de manny een hoofdrol heeft in het boek, is het niet vanuit zijn perspectief geschreven. Ook is het geen dagboekroman. Verder lijken er hier en daar wat (vertaal)fouten gemaakt te zijn met de verleden en tegenwoordige tijd. De cover zegt niet echt iets over de inhoud, maar wel veel over het genre.

Meer recensies van Liesbeth Jochemsen