Wat een origineel perspectief!

17 januari 2017
Dat omvang niet alles zegt bewijst deze niet al te lange (141 pagina's in de engelstalige ebookversie) roman van Ian McEwan! Het draait helemaal om de perfecte misdaad die wordt beraamd door Claude en Trudy en waarvan de ongeboren baby van Trudy getuige is. Deze (zeer wijze!) ongeboren baby is tevens de ik-persoon waarvanuit het verhaal verteld wordt. Het verhaal heeft een grote samenhang met het verhaal van Hamlet. Dat de wijsheid van de ongeboren vrucht wellicht wat onrealistisch is (zo blijkt hij/zij een wijnkenner en heeft hij ook nog eens een mening over de staat van de monarchie) klopt, het is echter zonde om hier niet over heen te stappen en de originaliteit van deze invalshoek te waarderen!

Meer recensies van