Van een bruiloft komt een bruiloft!

Linda 29 april 2024
Voor de Leesclub van Luitingh – Sijthoff mocht ik de nieuwste feelgood roman van Jill Mansell lezen en recenseren. Dit was mijn eerste kennismaking met deze schrijfster.

Het boek is een hele mooie speciale editie met prachtig bedrukt boekblok vol bloemen! Je wordt er vrolijk van en hebt gelijk zin om te starten met lezen.

Je maakt kennis met Lottie, ze is uitgenodigd voor de bruiloft van het jaar en daar schrikt ze als haar ex van 13 jaar geleden, Max Farrell, ook aanwezig is. Destijds kon de relatie zich niet verder ontwikkelen door toedoen van hun ouders maar nu kruipt het bloed toch waar het niet gaan kan.

De bruiloft die die dag plaats dient te vinden wordt ook doorgeschoven maar komt van uitstel geen afstel? Je volgt een aantal personen, de een heerlijk verliefd, de ander liever gelukkig single of met liefdesverdriet, maar vooral de afwisseling tussen de personen leest heel aangenaam.

Het boek speelt zich af in Lanrock, een dorpje aan de zee in Cornwall waar de meeste mensen elkaar kennen en het een mix is van eigen bewoners en toeristen.

De schrijfstijl is vlot en gemakkelijk en maakt je vrolijk, het zorgt voor een glimlach op je gezicht; een echte Feelgood!

Meer recensies van Linda