Het verborgen relaas van menig oma van tegenwoordig.

Linda 07 november 2020
Iedereen heeft er wel eens van gehoord, het misbruik dat in het begin van de 20ste eeuw nog plaatsvond in en rondom de Rooms-katholieke kerk. Maar dat het zo erg was had ik nooit verwacht. Dit overstijgt alle verwachtingen. Te bizar voor woorden, dit had echt nooit mogen gebeuren.

Het is werkelijk waar hartverscheurend om te lezen wat deze vrouwen mee hebben moeten maken. De ene na de andere non die eigenlijk voor veiligheid en geborgenheid zou moeten staan die zich schuldig maakt aan mishandeling en/of seksueel misbruik. Wat moeten deze vrouwen geleden hebben, over van hun ouders nog niet te spreken. Dan denk je dat je als ouder goed doet aan het uit handen geven van de zorg voor je kind en gebeurt er zo iets verschrikkelijks. Dit boek zou verplichte kost moeten zijn al zou het alleen al zijn om te beseffen hoe goed wij het tegenwoordig hebben. Het is vreselijk dat zoiets in ons eigen land kan gebeuren. Het land waar alles zo goed lijkt te zijn.

Ik wens deze vrouwen dat hun verhaal de aandacht krijgt die het verdiend. Alleen al daarom zeg ik: zeker lezen!

Meer recensies van Linda