Mijn hart brak in duizend stukjes

Lindsay Blockhuys 12 februari 2024
Celestial en Roy zijn een jong pas gehuwd koppel. Tot hun leven volledig op zijn kop gezet wordt wanneer Roy onschuldig in de gevangenis gezet wordt. Veroordeeld tot 12 jaar gevangenistraf. Hun mooie leven eindigt abrupt. En een leven van communiceren via brieven en gênante bezoeken start. Maar houdt een jong huwelijk stand onder deze omstandigheden? Celestial zet haar leven verder buiten de gevangenis. Ze vindt troost bij haar buurman en gemeenschappelijke vriend André. Terwijl Roy zijn leven moet organiseren binnen de vier muren van de gevangenis.

Het boek wijdt sterk uit over het verleden van de drie hoofdpersonages. Celestial, Roy en André. Hoe zijn ze geworden wie ze nu zijn? Hoe belangrijk is het in welke omgeving je kan opgroeien?

Het eerste deel eindigt wanneer Roy in de gevangenis terecht komt. Het tweede deel is volledig geschreven in brief vorm. De briefwisseling tussen Roy en Celestial is vaak hartverscheurend. Ze lijken soms naast elkaar te praten als brieven elkaar kruisen.... Daarna kom je te weten hoe het Roy vergaat als hij thuis komt uit de gevangenis. Hoe verschuiven de onderlinge relaties zich? Hoe zit het tussen Celestial en André? En wat met Celestial en Roy, overleeft een huwelijk deze verschrikkelijke gebeurtenissen?

Mijn hart brak. In duizend stukjes. Ik had begrip voor alle personages. Ik wil me niet eens voorstellen wat je doet in elk hun situatie om te overleven.... Dit boek laat je nadenken. Het maakt je boos om het onrecht dat Roy wordt aangedaan. Het laat je begrip hebben voor de keuzes die Celestial maakt. Kortom alle gevoelens passeerde bij mij de revue.

En dan het einde. Laat ons zeggen dat ik dat niet had verwacht. Maar ik sloot het boek met een kleine glimlach op mijn lippen en een klein traantje in mijn ooghoek.

Meer recensies van Lindsay Blockhuys