Op naar het tweede deel!

Lisanne Stam 14 augustus 2021 Auteur
BLOGTOUR - Hartendief (#1)
'Maar soms miste ik gewoon het gevoel van ergens veilig kunnen landen, zonder ervoor te hoeven betalen op wat voor manier dan ook.'

Artemis beleeft op haar laatste stagedag in de apotheek een bijzondere dag. Ze ontmoet een klant die haar in vuur en vlam zet en daarna gebeurt er iets wat nachtmerries bij haar veroorzaakt.
Om deze onheilspellende gebeurtenis boven te komen gaat ze mee op tour van de band van haar broer Amon. Of raakt ze niet iets te boven maar van iets ondersteboven?

'We kwamen alleen op de wereld, en verlieten die ook weer alleen.'

Een interessant kijkje in de wereld van het leven van muzikanten. Hihaaa - rock and roll, baby!
Het boek las weer als een tierelier, toch zit ik met iets waar ik geen vinger op kan leggen. Komt dat door de contrasten van de personages of vanwege het abrupte einde? Tip: wacht tot oktober, dan komt het tweede deel genaamd 'Rovershart' uit.
Artemis is voor mij heel sterk neergezet als jongvolwassene/puber: je merkt dat ze nog heel erg aan het opgroeien is, aan de ene kant weet ze heel veel en is ze heel zorgzaam, en aan de andere kant heeft zij veel behoefte aan een veilige haven. Dat voelde soms als een groot contrast.
Het was fijn om personages te ontmoeten die allerlei sores hadden. Tevens aan rode oortjes geen gebrek, soms zelfs iets té voor deze NA-liefhebber. Oeps!
De schrijfstijl verloopt soepel, en door het getier komt de frustratie krachtiger over op de lezer.
Ik ben benieuwd naar het vervolg omdat ik gewoon met te veel vragen blijf zitten; kom maar door! Bedankt Emma Anna dat ik mag meedoen!

Meer recensies van Lisanne Stam