Mean Girls (and boys)

Lisanne Stam 23 augustus 2021 Auteur
Sam wordt uit haar vertrouwde leventje getrokken zodra haar moeder een bommetje dropt. Ze gaan intrekken bij haar ‘nieuwe’ vriend, tezamen met zijn twee beruchte zoons.
‘Jammer genoeg was die afleiding niet blijvend. Ik wilde iets wat bleef.’

Wow, hier moest ik even aan wennen. Het boek wordt ingedeeld als YA en dat is net even anders dan ik had verwacht, de grovere randen ontbreken daarentegen niet. Je valt direct met je neus in de boter en er heerst veel vijandigheid.
Mijn hart kromp ineen door de hele situatie, het verkropte verdriet spat van de pagina’s. Terwijl dit niet eens enorm naar de oppervlakte komt. Sam is duidelijk een puber die het niet makkelijk heeft, dit is goed beschreven. Een uiterst frustrerende situatie, waar geheimen een grote rol spelen. Ze maakt het zichzelf heel moeilijk.

‘Op dat moment was ze niets anders dan een klein meisje.’

Dit is het eerste boek wat ik van Tijan heb gelezen, hoewel de NA’s in de boekenkast wachten, ben ik erg benieuwd hoe ze deze boeken heeft geschreven. Ik heb moeite met dit verhaal gehad, mede door de hoofdpersoon. Deze wens ik altijd direct in m’n hart te sluiten, dat gebeurde hier niet.
Conclusie: het verhaal is geen moment saai, maar ik bleef in afwachting van de ommezwaai van de karakters. Een rauwe versie van ‘Mean Girls’ (and boys) waar lust en popi jopi’s de grootste rol spelen.
Bedankt Uitgeverij Fontein voor dit recensie-exemplaar!

Meer recensies van Lisanne Stam