Lezersrecensie

Grappig, ongemakkelijk en aandoenlijk

Lisanne Stam 24 augustus 2021 Auteur
Niks gaat zoals je het had gewild, wat doe je dan?! Josh verliest binnen een mum van tijd zijn vriendin, woning en werk.
Wat begint als een grap, wordt een jaar van muntjes opgooien. Twee keuzes, kop of munt. Gaat hij dit volhouden?
‘Negen miljoen zielen en ik ben moederziel alleen.’
De omschrijvingen hadden direct mijn hart gestolen. Ik vind de schrijfstijl zo on point en leuk uitgewerkt. Het brengt direct een lach op je gezicht.
Meerdere malen heb ik gelachen om de gekke dingen die Josh uitspookte, vaak zo ontzettend ongemakkelijk. Hij moest af en toe echt wel zijn ballen bijeenrapen… toch bleef hij een aandoenlijk karakter met een groot hart maar o, echt een Goofy.
In sommige opzichten had dat voor mij iets minder gemogen, het werd op een punt iets te veel. Maar naarmate het verhaal vordert, heb ik enorm genoten van zijn tripjes naar Europese steden.
Dit is voor mij, denk ik, de eerste keer dat ik een feelgood heb gelezen waar een jongen zo ontzettend centraal stond.
Leuk weetje: de auteur is een internationale hockey speler en dit is zijn debuut!

‘Ik moet in het afgelopen jaar zeker tien miljoen beslissingen hebben genomen, maar dat was verreweg de beste van allemaal.’

Bedankt HC voor dit leuke recensie-exemplaar!

Meer recensies van Lisanne Stam

Gesponsord