Tijdens het lezen vliegen de verdachten als een sneltrein langs je heen

Lobke_Loves_reading 25 januari 2023

lobke_loves_reading

De Echoman van Sam Holland

Achterflap
Jessica Ambrose is op de vlucht. Ze wordt verdacht van het in brand steken van haar woning, waarbij haar echtgenoot is omgekomen en haar dochtertje zwaargewond is geraakt. Haar enige hoop is de gewetenloze rechercheur Nate Griffin, die ervan overtuigd is dat ze onschuldig is. Samen proberen ze de ware toedracht van de zaak te achterhalen.

Wanneer er in korte tijd meer verdachte zaken en moorden plaatsvinden, staat de politie voor een raadsel. Dan ontdekken Jess en Nate een link tussen de misdaden: iemand kopieert de moordmethoden van bekende seriemoordenaars uit de geschiedenis. Ze openen de jacht op een dader die zij ‘de Echoman’ noemen en zijn vastberaden hem te stoppen. Maar de Echoman maakt zich alweer op voor een nieuw meesterwerk…

Mijn mening
In het begin vond ik het verhaal nogal rommelig overkomen en was het lastig om mijn aandacht erbij te houden.
Ook waren er wat dingen die ongeloofwaardig overkomen.

Eenmaal gepakt door het verhaal werd het steeds moeilijker om los te laten.
Net over de helft van het boek begonnen steeds meer mogelijke verdachten door mijn hoofd te spoken.
Bijna bang om achter de waarheid te komen dat ik bij een persoon gelijk zou krijgen las ik verder.
Ondertussen werd ik echt heen en weer geslingerd tussen de mogelijke verdachten en werd het steeds spannender.
En toen kwam de ontknoping die ongeveer zo voelde ongeloof, schirk, afschuw, boosheid want wauw die zag ik even niet aan komen.

Meer recensies van Lobke_Loves_reading