Complexe emoties.

Loraines_books 13 april 2024
‘Complexe emoties’ staat bomvol interessante kennis!

We zijn in staat een grote waaier aan emoties te voelen. Toch willen we ze het liefst niet echt ervaren, zeker niet als het negatieve emoties betreft. Pete Walker laat in Complexe emoties zien hoe we op een gezonde manier kunnen reageren op de emoties die we liever vermijden en onderdrukken omdat ze pijnlijk, negatief en ontwrichtend zijn.

Pete Walker heeft een gedetailleerde schrijfstijl. Door de hoeveelheid theoretische kennis die uitgelegd wordt kan het wat overweldigend zijn in het begin. Er komt in korte tijd heel veel informatie op je af. De informatie is ook allemaal relevant. Je moet het boek dan ook echt met aandacht lezen.

De thema’s die in het boek besproken worden zijn onderverdeeld in overzichtelijke hoofdstukken. Binnen die hoofdstukken worden de verschillende invalshoeken van het thema bekeken. Dit geeft het boek een fijne gelaagdheid en structuur. Je kunt ook makkelijk nog eens terugbladeren naar een hoofdstuk mocht dat nodig zijn.

Pete Walker laat je stil staan bij je eigen gevoelens en geeft je ook handvatten om aan de slag te gaan met je gevoelens. Hiervoor krijg je vooral theoretische kennis aangeboden. De voorbeelden en tips komen sporadisch voor in het boek. Persoonlijk had ik graag wat meer voorbeelden gezien, omdat juist de voorbeelden in het boek de theorie voor mij tastbaarder maakte.

Als je meer wilt weten over je eigen gevoelens en ook het doorvoelen van deze emoties is het boek een absolute aanrader. Het boek voelt compleet aan zodra je hem uit hebt. Je krijgt nieuwe inzichten over jezelf en staat meer stil bij je eigen emoties. Het boeken opent je ogen. Het laat je stil staan bij zaken waar je nooit eerder over hebt nagedacht.

‘Complexe emoties’ krijgt van mij ***,5!

Bedankt voor het recensie-exemplaar AnkhHermes.

NB: Dit boek is een recensie-exemplaar dat ik heb ontvangen in ruil voor mijn eerlijke mening.

Meer recensies van Loraines_books