In één woord; FAN-TAS-TISCH!

Magicofbooksnl 01 oktober 2023
Michael Reefs zit echt niet stil. Het ene na het andere toffe boek van zijn hand verschijnt in de boekwinkels en dat is oprecht genieten! Nu is onlangs het eerste deel van zijn gloednieuwe kinderboekenserie ‘Storm & Bliksem’ verschenen. In ‘Storm & Bliksem en de vlucht van de Cloudsurfers’ neemt Michael Reefs de lezers mee naar een hele nieuwe wereld, namelijk naar een wereld boven de wolken. Dat klinkt toch sowieso al ontzettend tof?! Reden genoeg om dit boek te gaan lezen.

Michael Reefs zorgt er in ‘Storm & Bliksem en de vlucht van de Cloudsurfers’ voor dat alles mooi tot leven komt (nog meer dan in zijn andere boeken). De omgeving wordt ontzettend goed beschreven waardoor je het idee hebt dat je gewoon naast Storm & Bliksem loopt. Zeker in de wereld boven de wolken, in het Rijk van het licht! En daarbij vind je op de schutbladen ook een prachtige landkaart, zo weet je precies waar alles zich afspeelt. Daarnaast weet Michael Reefs onze realiteit mooi te verwerken met zijn fantasie. Wie weet bestaat er wel echt een wereld boven de wolken?! Dit zorgt ervoor dat kinderen lekker zelf hun fantasie de vrije loop kunnen laten gaan.

Michael Reefs heeft hele leuke, toegankelijke en sympathieke personages gecreëerd. Bliksem en Storm zijn een tweeling, maar hebben toch ieder een eigen persoonlijkheid. Je kan ze prima uit elkaar houden! Het verhaal lees je ook bijna volledig vanuit hun perspectieven, waardoor je ze het beste leert kennen. Ze zijn lief, maar ontzettend stoer en zeker niet bang. Ze zouden hun leven voor elkaar geven. Het is heel mooi hoe Michael Reefs deze tweelingband heeft weten meer te zetten! Ook de bijpersonages zijn heel interessant. Vooral het mysterieuze meisje Skye.

Het verhaal in ‘Storm & Bliksem en de vlucht van de Cloudsurfers’ is heel gedetailleerd. Michael Reefs heeft over alles nagedacht en het is geen seconde saai, omdat er de hele tijd actie in het avontuur zit. Daarnaast is het achtergrondverhaal mooi uitgewerkt en kom je steeds iets meer te weten over wat er aan de hand is. Al blijft alles heel mysterieus! Want wie is het nou toch dat meisje? Skye? Wat is haar verhaal? Natuurlijk weten we dus nog lang niet alles aan het einde van ‘Storm & Bliksem en de vlucht van de Cloudsurfers’ en kunnen we de komende boeken nog lekker door puzzelen. Het is echt een eerste deel in de serie, het verhaal heeft een mooie opbouw, maakt je nieuwsgierig en heeft een open einde.

Ik moet jullie bekennen dat ‘Storm & Bliksem’ mijn nieuwe favoriete kinderboekenserie is. Michael Reefs heeft er weer voor gezorgd dat dit boek alles in zich heeft wat het nodig heeft. ‘Storm & Bliksem en de vlucht van de Cloudsurfers’ is spannend, mysterieus, toegankelijk en heeft een ontzettend goede worldbuilding. Het achtergrondverhaal bevat veel details en ook de omgeving wordt goed beschreven. Alles in het verhaal komt dus echt tot leven tijdens het lezen. Er gebeurt constant iets en er zit veel actie in het verhaal. ‘Storm & Bliksem en de vlucht van de Cloudsurfers’ is wel echt onderdeel van een serie, dus houdt er rekening mee dat je verslaafd raakt en gaat verlangen naar het volgende deel.

Meer recensies van Magicofbooksnl