De zeven sleutels moet in jouw boekenkast staan!

Magicofbooksnl 27 november 2023
Voorbij de val is het tweede deel van De zeven sleutels-serie van Tom Rijpert. Zoals we in het eerste deel hebben gemerkt, heeft Tom Rijpert een vlotte, fijne, meeslepende en gedetailleerde schrijfstijl. Daar kan je in dit deel zeker weer op rekenen! Ook in Voorbij de val zit je namelijk vanaf het allereerste moment aan het boek gekluisterd. Stoppen met lezen is geen optie, je moet door totdat het uit is. Je wordt gewoon echt moeiteloos meegenomen naar een fantasievolle wereld vol met geheimen, magie en mysteries. Wat heb ik genoten, zeg!

Laat ik ermee beginnen dat Voorbij de val echt ontzettend spannend is. Tom Rijpert zorgt ervoor dat de zenuwen door je lichaam gieren en je op het puntje van je stoel zit tijdens het lezen. Dit is een boek dat de lezer niet loslaat en het liefste wil je het in een keer uitlezen. Elk hoofdstuk eindigt ook met een soort minicliffhanger waardoor je blijft lezen. En denk maar niet dat je kan voorspellen hoe Voorbij de val zal gaan verlopen. Tom Rijpert heeft namelijk voldoende verrassende wendingen in het verhaal geschreven om je constant op het verkeerde been te zetten. Het bovenstaande maakt van Voorbij de val een verslavend boek, dat niet weg te leggen is.

In Het pad van de roverskoning heeft Tom Rijpert al heel wat lijntjes uitgegooid voor Voorbij de val. Je kan merken dat de auteur van tevoren over alles heeft nagedacht. Elk detail klopt en alle lijntjes hebben een doel. De boeken zijn hierdoor mooi met elkaar verbonden en vullen elkaar perfect aan. Voorbij de val is alles wat je van een vervolg verlangt. De vragen die de lezer namelijk had na het lezen van Het pad van de roverskoning worden mooi beantwoord door Tom Rijpert en het verhaal wordt goed afgesloten. De puzzel wordt onthuld en de puzzelstukjes vallen in elkaar. De zeven sleutels is een toffe duologie, die hierdoor perfect in balans is. Maar Tom Rijpert schreef ook een epiloog en wie weet komt er toch nog wel een vervolg!

Zoals je hebt kunnen lezen is Voorbij de val een geweldig vervolg op Het pad van de roverskoning! De zeven sleutels-serie is echt een aanrader voor jong en oud. Een serie die niet mag ontbreken in de boekenkast van iedereen die gek is op fantasy. Laat je meenemen op een avontuurlijke reis en laat je hart verwarmen door de vele verschillende personages met uiteenlopende karakters. Ze zijn allemaal bijzonder en speciaal op hun eigen manier! Lord of the Rings voor kinderen; De zeven sleutels moet je gelezen hebben.

Meer recensies van Magicofbooksnl