Avontuurlijke sciencefiction met een groot geheim!

Magicofbooksnl 11 maart 2023
Voorbij de sterren is het debuut van Eline Vantilt in de kinderboekenwereld. Het boek is geschikt voor kinderen, of misschien kan ik beter ruimtewezens zeggen, vanaf 12 jaar. Lizzie reist in Voorbij de sterren af naar een andere planeet, genaamd Sanu. Het is dus een heus sciencefiction verhaal, maar met een vleugje fantasy! Ik ben benieuwd hoe Eline Vantilt dit gaat uitwerken en of we echt meegesleurd worden naar een andere planeet waar alles tot leven komt. Mijn verwachtingen zijn in ieder geval hoog.

Laat ik beginnen met de schrijfstijl van Eline Vantilt. Voorbij de sterren is ontzettend vlot, avontuurlijk, meeslepend, fantasievol, spannend en verslavend geschreven. Er wordt niet veel rust genomen in het verhaal. Eline Vantilt zorgt ervoor dat de lezer van de ene gebeurtenis in de andere gebeurtenis valt. Het avontuur ligt op de loer voor Lizzie en de ruimteschepen vliegen je om de oren tijdens het lezen van Voorbij de sterren! Daarnaast ben je nog niet eens bijgekomen van de ene plottwist als er alweer een nieuwe bijkomt. Hierdoor is Voorbij de sterren nooit saai en zal je geboeid blijven tot het einde.

Daarnaast laat Eline Vantilt alles in Voorbij de sterren mooi tot leven komen door de details die zij gebruikt. Als lezer heb je echt het idee dat je op Sanu rondloopt. Daarnaast worden de personages stuk voor stuk goed uitgewerkt en leer je iedereen wel een beetje kennen. De een wat meer dan de ander natuurlijk! Ook zit er een tof mysterie in Voorbij de sterren verwerkt, samen met Lizzie ga je dit ontdekken. De mooie boodschappen die dit verhaal wil meegeven vliegen je om de oren, waardoor er dus ook best wel een beetje diepgang in Voorbij de sterren is te vinden. Eigenlijk heeft Eline Vantilt ervoor gezorgd dat dit boek van alles wel wat heeft waardoor het een evenwichtig verhaal wordt.

Kortom, Voorbij de sterren van Eline Vantilt voldoet zeker aan de hoge verwachtingen die ik ervan had. Het is een ontzettend spannend sciencefiction verhaal, waarbij je tijdens het lezen op het puntje van je stoel zit. Niks is te gek en Eline Vantilt heeft haar fantasie de vrije loop laten gaan in Voorbij de sterren. Je wordt meegenomen naar de planeet Sanu waar Lizzie een groot geheim over zichzelf zal ontdekken. Het verhaal en de personages komen tot leven en het is jammer dat het boek alweer uit is.

Meer recensies van Magicofbooksnl