Fantasierijke, avontuurlijke en mysterieuze reis!

Magicofbooksnl 05 september 2023
Het pad van de Roverkoning is het eerste deel van De zeven sleutels-serie. Dit is het debuut van de getalenteerde auteur Tom Rijpert. Hij heeft een vlotte, fijne, meeslepende en gedetailleerde schrijfstijl in De zeven sleutels - Het pad van de Roverkoning. Vanaf de allereerste pagina neemt hij je mee in een fantasievolle wereld vol met geheimen en mysteries. In het begin verschilt de wereld niet zo heel erg veel van onze wereld (wel zonder technologie), maar hoe verder je in het boek raakt, hoe meer fantasie er om de hoek komt kijken. Je wordt meegenomen naar een wereld vol met kobolden, pratende vossen, spinsters en magie. Tom Rijpert heeft over alles nagedacht en alle details kloppen precies. Steeds valt er een puzzelstukje op zijn plek, zonder dat de hele puzzel wordt onthuld.

Een hele sterke kant van De zeven sleutels - Het pad van de Roverkoning zijn de verschillende personages. In totaal zijn het er zeven. Ieder personage heeft een eigen karakter en een eigen motief om mee te gaan op de zoektocht. Het zijn zeven vreemdelingen en bij iedereen stel je, jezelf een aantal vragen. Je wilt weten waarom ze meegaan met Kobold. Wat is hun motief? Wat is hun verhaal? Waarom zijn precies zij uitgekozen om mee te gaan? Was het toeval of toch niet? De zeven sleutels - Het pad van de Roverkoning van Tom Rijpert doet dan ook beetje denken aan LOTR, maar dan voor kinderen.

Mijn favoriete personage uit Het pad van de Roverkoning is Pjotr. Aangezien ik een echte romantische ziel ben, kan ik niet anders dan voor hem kiezen. Al zou je het misschien niet direct zeggen, Pjotr heeft ontzettend veel doorzettingsvermogen. Er is niks wat hij niet zal doen om te krijgen wat hij wil. Hij heeft een doel en wijkt daar niet meer vanaf. Hij is anders dan de rest. Hij gaat mee op reis voor de liefde en de rest kan hem gestolen worden. Pjotr is ontzettend stoer onder zijn zachte karakter. Zijn hart is puur en ik ben benieuwd hoe hij zich verder gaat ontwikkelen in het volgende boek. Zeker als hij meer te weten komt over het meisje dat zijn hart gestolen heeft.

De zeven sleutels - Het pad van de Roverkoning van Tom Rijpert is echt een aanrader voor jong en oud. Als lezer word je meegenomen op een spannende en avontuurlijke reis. Vol met intrigerende personages, die je hart zullen veroveren. Het hele verhaal is erop gericht om je nieuwsgierig te maken en je verder te laten lezen. Tom Rijpert weet precies genoeg puzzelstukjes op te gooien om je aandacht vast te houden. Uiteindelijk kan je een gedeelte van de puzzel maken, maar zeker niet helemaal. Want niet al je vragen worden beantwoord en Tom Rijpert laat je daardoor verlangen naar het vervolg, Voorbij de val. Is het al bijna oktober?

Meer recensies van Magicofbooksnl