Vriendschap, weeskinderen en geschiedenis

Mandy 31 januari 2020
Tegenkleuren gaat over Juliette en Marie die in de jaren ’70 van de vorige eeuw vanuit het weeshuis in een hofje in Leiden komen wonen. Dat hofje kent een rijke geschiedenis en door middel van de verhalen van dominee Riley, kom je erachter wat deze geschiedenis inhoudt.

Het boek heeft een vlotte schrijfstijl en heeft een fijn rijtje thema’s die in dit boek worden samengebracht zoals vriendschap, weeskinderen en geschiedenis. Hoe verder het boek vordert, hoe meer de puzzelstukje in elkaar vallen en hoe meer de personen in het boek met elkaar verbonden raken.

De geschiedenis en het heden zorgen voor een leuke afwisseling en sommige details waren nieuw voor mij, waardoor ik ook wat van het verhaal heb opgestoken en nieuwe dingen heb mogen leren. Ik zal volgende keer Leiden ook zeker met een andere blik bekijken.

Het boek krijgt van mij eigenlijk 4,5 ster, vanwege de start die ik een klein beetje moeizaam vond. Maar als het verhaal eenmaal op gang is, leest het lekker weg en aan het einde is het lastig wegleggen. Wat mij betreft tot nu toe het beste boek van deze schrijver.

Meer recensies van Mandy