Ik wil dit, ik wil jou, ik wil ons

Marianne 29 september 2019
Lindsey Lanning is een zeer succesvol actrice en wordt alom geroemd om haar talent. Bij voorbaat weet een producer dat een film waarin zij speelt een kaskraker zal worden. In het openbaar speelt zij ook haar rol als actrice, niemand zal zien wie ze werkelijk is en wat zij voelt. Haar privéleven houdt zij angstvallig verborgen, ook voor vrienden. Als de opnames voor een dag erop zitten, maakt zij wel afspraakjes met collega’s. Haar grote behoefte aan seks weet ze zo te bevredigen, maar een echte relatie wil zij niet, het gaat om een leuk tijdverdrijf.
Haar manager, Renée, regelt alle zaken voor haar. Van interviews tot welke kleding ze draagt, van de tijd dat ze ergens moet zijn tot make-up en kapsel.
Lindsey gaat in haar vrije tijd graag naar feesten, maar in haar huis laat ze niemand toe, daar wil ze alleen zijn. Als ze met iemand meegaat voor seks, gaat ze daarna altijd naar huis om te slapen en haar vaste ochtendritueel af te werken.
Maar dan ontmoet zij op een feest Nick, een knappe man die erom bekend staat nogal los met vrouwen om te gaan. Hij heeft nooit meer dan één keer seks met een vrouw, om te voorkomen dat zij meer van hem wil. Het feest werd gegeven door haar beste vriendin Sara en Nick is haar zwager. Sara waarschuwt Lindsey voor Nick, maar Lindsey brengt ondanks dat de nacht met hem door. Als zij naar een prijsuitreiking moet, vraagt zij Nick haar te vergezellen. Lindsey wint meerdere prijzen. Nick maakt een opmerking over de standaard bedankpraatjes, daarom geeft Lindsey er een heel andere wending aan.
Regelmatig stuurt Lindsey een berichtje naar agent Cruz: “Is er nieuws?”, maar telkens komt als antwoord: “Sorry. Niets”. Het is een vraag naar haar zus Abigail. Zij zijn opgevoed door pleegouders, nadat hun ouders bij een auto-ongeluk om het leven zijn gekomen. Abigail is al lange tijd vermist, hun pleegouders gaan ervanuit dat zij dood is, Lindsey wil dat niet geloven.
Lindsey ondervindt dat seks met Nick heel wat beter is dan zij gewend is. Maar ook nu gaat zij naderhand naar huis. Ze weet dat als het meer wordt dan seks, ze intiem zullen worden en dat wil Lindsey vermijden. Toch verdiept hun relatie zich en leert Nick de echte Lindsey en haar verleden kennen. Als er belangrijke berichten komen, blijkt Nick meer te weten. Hun relatie staat op springen. Weet Nick Lindsey te overtuigen van zijn liefde voor haar of sluit zij zich ook voor hem af?

Sanne Hillemans (1991) heeft een vlotte manier van schrijven. In “De actrice in mij” komen veel seksscènes voor. Dit kan een lezer afschrikken, maar ze zijn functioneel om het karakter en de levenswijze van Lindsey duidelijk te maken. Ook de andere karakters zijn goed beschreven. Het verschil tussen seks en intimiteit wordt duidelijk gemaakt.
Het boek heeft een goede opbouw en werkt steeds naar de ontknoping toe.

Meer recensies van Marianne