Een uniek boek in zijn soort.

Marijo Bakker 19 juli 2022
Bindwijze: Paperback
Aantal Pagina's: 264
Rubriek: Thriller
Druk: 1e

Dit boek mocht ik lezen als recensie exemplaar. Dank je wel uitgeverij Vrijdag en Anne-Laure van Neer.

Achterflap:

Wat als je kon kiezen wanneer en hoe je sterft? Wegkwijnen in de Alzheimerafdeling, dat is geen optie voor Joséphine en de leden van de Thanatosclub. Het selecte vriendengroepje uit het woonzorgcentrum Den Groenen heeft één wens: hun levenseinde zelf bepalen. Een gezamenlijk giftuintje dat ingrediënten levert en een boekje met fatale recepten garanderen een snelle oplossing wanneer de tijd rijp is. En dan gebeurt het ondenkbare. De directeur van het woonzorgcentrum onthult zijn plannen om een nieuwbouw neer te zetten in de tuin. Joséphine en haar vrienden zullen er alles, maar dan ook werkelijk alles aan doen om de tuin en hun laatste wil te redden.

De Cover:
Toen ik hem in handen kreeg had ik werkelijk geen idee wat ik hier van moest denken. Voor mij een compleet mysterie maar dat maakte me ook nieuwsgierig. Dat is ook de bedoeling.
Inhoud:
Prachtig duidelijk lettertype en korte hoofdstukken die prettig weg lezen.

Het verhaal:
Om maar met de deur in huis te vallen. Ik wist niet dat een thriller en humor zo goed samen konden gaan.
Het verhaal wat zich afspeelt rond een bevriend groepje bejaarde een hun tuintje is werkelijk meesterlijk in elkaar gezet. Alles loopt werkelijk door elkaar maar het is zo goed beschreven door de auteur dat je nergens de draad kwijt raakt. De vaart zit goed in het verhaal. Ik had niet gedacht dat ik zo kon lachen om een thriller. Al je denkt dat iedereen het lootje legt komt er een onverwachte oplossing. Het boek is werkelijk uniek in zijn soort. Ik had al eerder een boek van Anne-Laure van Neer gelezen maar ik was (sorry) een beetje vergeten hoe goed ze was. Dit boek verdient een dikke 5 sterren. Ik wacht op de volgende.

Meer recensies van Marijo Bakker