Onze naaste buur

Marina De Wit 05 december 2019
Het boek van de maan - Maggie Aderin-Pocock

De Britse ruimtewetenschapper Maggie Aderin-Pocok geeft in 'Het boek van de maand' haar passie door aan de lezers.
Op een zeer bevattelijke manier, doorspekt met wat humor af en toe, schetst zij de geschiedenis van het ontstaan van de maan en de menselijke exploratie en exploitatie van deze planeet.
Het boek is geen gortdroge opsomming van feiten, maar eerder een verzameling van weetjes.
De opdeling van het boek is eenvoudig gehouden : grote thema's zijn 'basiskennis', 'het verleden', 'het heden' en 'de toekomst'. Iedere oneven pagina is voorzien van een maangestalte, wat mooi oogt bij het doorbladeren en lezen.

Een opmerkelijke zin wanneer zij vertelt waarom de maan zo'n aantrekkingskracht op haar heeft : ".....omdat nationale grenzen erdoor werden opgelost. Vanuit de ruimte zijn we allemaal één."
Op de achterflap staat de quote "Na het lezen van dit boek kijk je nooit meer op dezelfde manier naar die mysterieuze maan van ons." Zeker weten!

Meer recensies van Marina De Wit