Mysteries in heden en verleden

Marina67 11 april 2024
Luke, Karen en Billy Hadler worden dood aangetroffen. Vermoord. En de algehele opinie is dat Luke is doorgedraaid en zijn gezin heeft vermoord.
Financieel rechercheur Aaron Falk keert terug naar Kiewarra voor de uitvaart. Falk is 20 jaar geleden samen met zijn vader dit dorp ontvlucht omdat zij door de dorpsgenoten beschuldigd werden van de dood van Ellie Deacon.

Falk blijft na de uitvaart in Kiewarra om de plaatselijke brigadier bij te staan in het onderzoek. Want er kloppen dingen niet, niet het hele gezin blijkt vermoord te zijn en wat zou het motief zijn. Enkele dorpsgenoten zijn ook totaal niet blij met Falk en hij wordt bedreigd. Stukje bij beetje ontvouwt het verhaal uit het verleden zich, wat is er met Ellie gebeurd? En door een toevallige opmerking komt Falk ook op het spoor van de zaak Hadler.

Het verhaal is niet echt spannend, maar wel goed opgebouwd. Het geeft aan hoe het verleden kan doorwerken in het heden en hoe mensen uit een dorp waar iedereen elkaar kent met elkaar omgaan.
De titel vind ik niet echt passend, door de droogte hebben mensen een kort lontje en ontstaan er problemen van allerlei aard, maar voor de inhoud van dit verhaal is het van ondergeschikt belang.

Meer recensies van Marina67