Hoe denk jij over de klimaatverandering?

Marina67 27 augustus 2019
Aren van Muijen schrijft over de aanloop naar de klimaat conferentie van Parijs in 2015. En dat doet hij heel knap vanuit verschillende invalshoeken, namelijk vanuit een Euro commissaris, een topman van Shell, een lobbyist van Shell, een wetenschapper en een Greenpeace activist.

Dit maakt het verhaal interessant en zet de lezer aan tot nadenken. Want waar sta jij? Wat vind jij belangrijk? Het is een zeer actueel thema waarin zowel de wereldverbeteraars als de klimaat ontkenners van kunnen leren en wat wellicht kan bijdragen aan wat meer wederzijds begrip.

Tevens is het verhaal ook een roman, want de onderlinge relaties spelen een rol. En de lezer krijgt een beeld van de wereld in Brussel, zij het wat geromantiseerd.

Van Muijen heeft hier het actuele thema van klimaatverandering voor iedereen toegankelijk gemaakt. Het verhaal kent 2 epilogen, 1 in het boek en 1 op de website. En op de website staan tips wat jij kunt doen om de opwarming van de aarde te beperken. Alle kleine beetjes helpen tenslotte.

Voor mij 5 sterren!

Meer recensies van Marina67