Macht

Marina67 05 november 2019
In Het rijk van Jegorov draait alles om een medicijn tegen een parasiet wat als bijwerking onsterfelijkheid en eeuwige jeugd heeft.

Bij een expeditie in 1967 naar Papoea Nieuw-Guinea stuit men op deze parasiet en de bijbehorende geneeskrachtige plant.
Een Japanse arts en wetenschapper stort zich hierop en weet een medicijn te ontwikkelen dat dezelfde eigenschappen heeft als de plant.
Hij vestigt zich met zijn besmette vrouw in Amerika. Als rijke mensen lucht krijgen van de mogelijkheid om onsterfelijk te worden staan ze in de rij om zich te laten besmetten. Alleen betekent dit dat ze hun leven lang afhankelijk zijn van het (dure) medicijn en dus van het bedrijf dat dit produceert.

Dit geeft de Japanners veel macht maar uiteraard liggen er vijanden en kapers op de loer.

Het verhaal speelt zich af van 1967 tot 2044. Het is fantasy en sf, maar tegelijkertijd een realistisch scenario, waarvan je moet hopen dat het nooit werkelijkheid wordt.

Ik vond het, afgezien van het onderwerp, een bijzonder boek omdat het geen doorlopend verhaal is, maar is samengesteld uit brieven, mails en getuigenverklaringen. En toch zit er een logisch verhaal in.

Knap geschreven, voor mij 3 sterren waard.

Meer recensies van Marina67