Bekende aapjes

Marina67 03 september 2020
Iedereen kent de 3 aapjes. Er zijn zelfs emoticons van. De ouders van de Aap uit dit boek hebben er een vierde aan toegevoegd. En die staat centraal in dit boek.

De zoektocht naar Aap en zijn laastste slachtoffer is spannend, gruwelijk en gevaarlijk. Komen Sam en zijn team op tijd om Emory te redden?
Is Aap omgekomen bij een busongeluk of is hij springlevend en dichtbij? En wat betekenen het dagboek en de spullen die bij het slachtoffer van het busongeluk zijn aangetroffen?
En is Aap alleen dader of ook slachtoffer?

Dit boek is het eerste deel van een trilogie en heeft daarom een open einde. Dat maakt nieuwsgierig naar het vervolg. Maar het is ook gewoon goed geschreven, met veel vaart en zo beeldend alsof de lezer erbij is. Maar je wilt niet zijn waar Sam en zijn team zijn en niet zien wat zij zien!

Het dagboek geeft inzicht in wat de gevolgen kunnen zijn van opgroeien in een disfunctioneel gezin en vervolgens belanden in een falend systeem. Het is hier en daar wat ongeloofwaardig maar geeft wel een inkijkje in het hoofd van psychopaten.

Ik ben benieuwd naar het vervolg!

Meer recensies van Marina67