Seksueel misbruik, een trauma

Marina67 10 mei 2020
Sara loopt vast in haar leven door een onverwerkt trauma, namelijk een verkrachting.
Ze gaat in retraite op het eiland Stromboli. Ze vindt de retraite vreselijk maar brengt het haar uiteindelijk rust? En is een retraite een goede manier om een trauma te verwerken?

Dit boek is een echte Saskia Noort. Rauw, ongecensureerd en vol seks. Tijdens het lezen vroeg ik me af in hoeverre het autobiografische elementen heeft. Ik herkende wel het leven van de dertigers, in een gezin met kinderen en drukke banen, die elkaar verliezen, vluchten in vreemdgaan en zich afvragen wat ze nou eigenlijk willen en hoe ze verder moeten.

Dit boek zou ik zelf niet kiezen, ik hou niet zo van de stijl van Saskia Noort (ik las eerder De eetclub en Nieuwe buren), maar ik las het voor de leesclub. Het boek las vlot en geeft aandacht aan een belangrijk thema, waardoor ik het toch 3 sterren geef.

Meer recensies van Marina67