Een spannende roman

Marina67 08 juni 2023
Dit verhaal gaat over 3 vrouwen. Kate, haar moeder Birdie en Emily. Alledrie hebben ze een connectie met Heart Island, het eiland van Birdie's familie.
Birdie is een koele, hardvochtige vrouw die op iedereen commentaar heeft en zodoende iedereen afstoot. Kate is een liefdevolle vrouw, moeder van twee kinderen en zij heeft op basis van dagboeken van haar oma en tante een boek geschreven over de familiegeschiedenis en bijbehorende geheimen. Emily is een jonge meid die steeds verkeerde keuzes maakt, een foute vriend heeft en daardoor ernstig in de problemen raakt.
Op een dag treffen ze elkaar op Heart Island en dat loopt helemaal fout.

Het boek is gekwalificeerd als literaire thriller. Naar mijn idee is het meer een spannende roman. Het eerste deel wordt voornamelijk gebruikt om de personages neer te zetten en het plot uit te vouwen. Het verhaal verloopt traag. In het tweede deel wordt het wel spannend om dan weer af te sluiten met een reflectie van de personages op hun leven. Er zit vooral veel psychologie in. De personages worden goed uitgewerkt, zijn menselijk en herkenbaar. De onderlinge verhoudingen en de ontwikkelingen die mensen maken tot wie ze zijn zijn de bouwstenen van het verhaal.
De schrijfstijl is vlot en toegankelijk. Al met al een prima boek wat de lezers van Nora Roberts of Charlotte Link zal aanspreken.

Meer recensies van Marina67