Op safari in je eigen huis

Samen met mijn dochter Bregje van 11 jaar las ik: Wat niet in de safari gids van je ouders staat. Dit is wat ze ervan vindt:

Er staan allemaal leuke en grappige weetjes over dieren en de natuur in.

Er wordt een hele (dubbele) bladzijde uitgelegd over 1 dier. Er staan ook hele mooie foto’s bij en een bladzijde met tekst. In een kader staat nog een klein weetje over het dier.

Het is opgedeeld in allemaal hoofdstukken, vogels, reptielen, roofdieren, zeedieren en nog veel meer. Dat is ook makkelijk met zoeken en het lezen.

Ook staan er handige survivaltips in. Bijvoorbeeld welke plant je kunt gebruiken als shampoo. Welk takje werkt goed als tandenborstel

Naast de Big five staan er ook allerlei andere fives in dit boek. De Shy five, de little five en de allerleukste (lelijkste) de ugly five.

Ook als je niet op safari gaat is het een heel erg leuk boek. Er staan erg grappige dingen in. En je kunt er ook veel van leren.

Meer recensies van Marion Licht (Samen thuis, samen uit)