Een mooie mix tussen heden en verleden

Corinnes toekomst is het eerste deel van de Koffietrilogie. Het speelt zich af in het huidige Aken tijdens en net na de Tweede Wereldoorlog.

Corinne en haar familie zijn eigenaar van een groot koffie imperium. Zij denkt erg na over de toekomst van het bedrijf en haar eigen wensen.

Ook het verleden is voor haar belangrijk, haar opa heeft het bedrijf opgericht net na de Tweede Wereldoorlog. Wat was zijn droom? Als ze zijn dagboek vindt komt ze daar stapje voor stapje achter en gaat ze ook nadenken over haar eigen toekomstdromen. Is dat een plek in het grote imperium met haar broer, of moet ze toch haar eigen weg zien te vinden in de bijzondere wereld van de koffie met allerlei speciale bonen?

Het dagboek van haar opa neemt je mee terug in de zware tijd van de Tweede Wereldoorlog. Ook in Duitsland was het zwaar. Wie kon je vertrouwen en wie niet. Dit stuk geschiedenis is echt indrukwekkend beschreven in het boek.

Ook over koffie mooie verhalen en dat had ik vooraf niet verwacht, wat kun je nou schrijven over koffie? De verschillende bonen, brandingen, smaken, alles komt aan bod. Ik zou er bijna koffie door gaan drinken, zo gedetailleerd en vol smaak is het omschreven.

Ik heb echt genoten van dit boek, wel met een kopje thee. Het is een mooie mix tussen het heden en het verleden. En ik ben zeker benieuwd naar de toekomst van Corinne, dus ik wacht vol ongeduld op het volgende deel van de trilogie.

Meer recensies van Marion Licht (Samen thuis, samen uit)