Geen standaard feelgood boek

Een verrukkelijk fiasco van Lotte Petersen is het eerste boek dat ik lees voor de World of Romance boekenlounge, waar ik een jaar lang voor mag lezen.

Nanny zijn in Rome, klinkt als een droom, toch? Dit staat op de mooie cover van het boek. Lijkt inderdaad een droom. Een mooie stad, werken en wonen bij een Italiaans gezin. Dat lijkt mij inderdaad erg leuk.

Het boek speelt zich afwisselend af in het verleden in Leiden en het heden in Rome. Dit wordt duidelijk met symbolen aangegeven bij de hoofdstukken. Leuk detail, de hoofstukken zijn genummerd met Romeinse cijfers.

Hoofdpersoon Mia krijgt de kans om als nanny te gaan werken in een Italiaans glamourgezin. Dat lijkt leuk, maar daar denken de kinderen helaas anders over. Het boek is voor mijn gevoel een beetje kabbelend met steeds dezelfde problemen met de kinderen. Het is wel heel beeldend beschreven, net alsof je zelf met een hysterisch kind door het mooie Rome loopt.

Door de terugblikken in Leiden ontdek je gedurende het boek waarom Mia “gevlucht” is naar Rome.

Er zit veel humor in het verhaal en het wordt vlot verteld. Het is geen standaard feelgood boek, waardoor ik zelf het gevoel had dat ik nog iets miste in het verhaal.

Maar zeker een leuk boek, waar je je even heerlijk in Rome waant.

Meer recensies van Marion Licht (Samen thuis, samen uit)