Toegang tot de onuitputtelijke bron

Marjan van Druenen 29 oktober 2019
Je zou kunnen zeggen dat in de Akasha Kronieken de hele geschiedenis van onze menselijke ziel door verleden, heden en toekomst heen, ligt opgeslagen. Alle gebeurtenissen die ooit hebben plaatsgevonden, elke gedachte en emotie worden hier bewaard. De term Akasha of astraal licht is ook bekend in de theosofie (Edgar Cayce, Madame Blavatsky), wordt door Carl Gustav Jung het collectief onbewuste genoemd en vertoont gelijkenissen met het morfogenetisch veld van Rupert Sheldrake.

Het omslag ziet er wat gedateerd uit door het kleurgebruik, maar past uitstekend bij de andere uitgave van Linda Howe: De Akasha kronieken, het archief van je ziel. Ze vormen een eenheid, hoewel beide boeken goed afzonderlijk te lezen zijn. De achterflaptekst belooft een hoop, mijn hart maakt een sprongetje, gaat Howe al deze beloften waarmaken?

Na het lezen en toepassen van dit werkboek kun je de waarheid over je diepste Zelf ontdekken, jezelf overgeven aan het goddelijke en kiezen voor levensvreugde. Dit is nog maar het begin! Howe leert ons alles wat we nodig hebben om toegang te krijgen tot de Akasha kronieken. Ze is nergens opdringerig, alles mag en niets hoeft. Niet dat het geheel vrijblijvend is, maar de richtlijnen zijn opvallend eenvoudig en praktisch goed uitvoerbaar. Je vraagt en je krijgt antwoorden. Wat heb je nodig: tijd en het vermogen te reflecteren.

Helen met de Akasha kronieken is heel toegankelijk waardoor ik dit boek zou aanraden aan iedereen die op zoek is naar antwoorden, naar lichter leven, naar betekenis en (spirituele) groei. Wanneer je hart gebroken is, je onrechtvaardig behandeld wordt of je lichamelijk niet in orde bent kan het moeilijk zijn de kronieken te openen. En toch zullen zulke situaties de beste mogelijkheden bieden voor verdere groei van je ziel. Het devies hier: experimenteer en blijf experimenteren voor het beste resultaat.

Mijn verwachtingen zijn overtroffen. De belofte maakt Howe meer dan waard. Als bonus geeft ze de lezer vertrouwen mee. Een fijn boek over hoe we ons gewone dagelijkse leven op een buitengewone manier kunnen leven.

Meer recensies van Marjan van Druenen