Had meer spanning verwacht

marjo 03 januari 2023
In het boek wordt het leven beschreven van Wanda Wiericke. Ze blijkt al op jonge leeftijd zeer getalenteerd te zijn. Ze kan zo mooi pianospelen, dat iedereen erdoor betoverd raakt. Zelfs haar zwaar gehandicapte broertje wordt er rustig van. Bouw Kroggenburg, haar ex leest tientallen jaren later een recensie van haar en daardoor begrijpt hij dat ze in Europa woont en hij besluit haar op te gaan zoeken. Ze heeft zich teruggetrokken in een afgelegen huis in de Pyreneeën. Anna volgt zowel Bouw (afkorting van Boudewijn) als Wanda in het heden en hun gedachten over het verleden. Er wordt wel erg ingegaan op het prachtige pianospel van Wanda. Dat komt bij mij wat overdreven over. Al die muziektermen begreep ik ook niet.. Maar misschien kunnen anderen , die erg veel van klassieke (piano) muziek houden zich daar beter in vinden. Ik kon me ook niet echt inleven in haar persoon. Hoe zij alles en iedereen om zich heen kon vergeten als ze aan het spelen was, maar ook weer vluchtte in het spelen als de wereld om haar heen te moeilijk werd. Het hele verhaal kwam mij niet realistisch over. Het kabbelde een beetje voort en ook het geheim was eigenlijk al snel duidelijk. Ook het eind viel mij tegen. Kortom het is een aardig boek om te lezen, maar veel spanning (omdat het boek "Het Geheim" heet) was er niet.

Meer recensies van marjo