Obsessie voor het onbekende

marjo 04 juli 2023
Een fascinerend verslag over mensen, die er alles voor over hebben, zelfs hun leven, om nieuwe gebieden te ontdekken. Verborgen steden te vinden en mysteries te ontrafelen. Met de mogelijkheden en techniek van nu blijken veel van hun fascinaties toch op waarheid te berusten.
Een heel boeiend boek dat ook gaat over de teloorgang van de volkeren die woonden (wonen) in de Amazone, doordat de blanken steeds meer oprukken en hun leefgebieden in beslag nemen. Door de ziektes die ze niet kenden en de overtuiging dat de zogenaamde "wilden" onze waarden en normen moesten aannemen. Nu ontdekken we steeds meer dat de blanken eigenlijk niet kunnen overleven in de wildernis. Maar dat er wel degelijk grote beschavingen hebben bestaan in het voor ons onherbergzaam gebied.

Meer recensies van marjo