300 jaar verdwenen?

marjo 13 februari 2023
Helaas kon dit boek mij niet boeien. Het komt over als één van de vele complottheorieën, die ook nu nog over van alles rondgaan. Veel bewijzen en aannames, die na een uitgebreid onderzoek van de schrijver bij elkaar gezocht zijn. Ook tussendoor de beschrijving van het leven van Otto III kwam voor mij niet realistisch over. Veelal een verzonnen verhaal, wat natuurlijk wel logisch is omdat er zo weinig over Otto bekend is. De auteur Marco van Burken heeft veel moeite gedaan een geloofwaardige theorie neer te zetten, maar kon mij niet overtuigen. En waar zijn die driehonderd jaar dan gebleven in de rest van de wereld? Wellicht meer een boek voor historici die in de late middeleeuwen gespecialiseerd zijn.

Meer recensies van marjo