Een dun boekje met ontroerende, mooie, spannende korte verhalen

marjo 03 januari 2024
Annejet vertelt in dit dunne boekje enkele korte levensverhalen van mensen, waar nooit een boek over zal verschijnen. Toch is ieders leven, of belevenis het waard om verteld te worden. Uit de vele brieven, e-mails en verzoeken heeft zij er enkele geselecteerd. Ook vertelt ze iets over haarzelf, over bomen, en haar vader Cornelis een bomenliefhebber. Zomaar een selectie verhaaltjes. Kort en bondig en zeer de moeite waard. En haar antwoord op een citaat van T.S. Eliot waarin behalve de mensheid ook de biografie als genre alvast maar doodverklaard werd. 'The End of Biography'.
Nee, want biografieën zullen we blijven lezen.
Met heel veel plezier, met een lach en soms een traan heb ik dit boekje gelezen. Ik raad het een ieder aan, zomaar in een verloren uurtje. Maar de verhalen zullen nog lang bijblijven.

Meer recensies van marjo