Hinken op twee gedachten

Mark Bos 23 oktober 2022
Prima geschreven hoor, maar kom toch niet aan de vier sterren hier. Boek heeft twee verhalen die in elkaar grijpen. Een interessant deel, waar ik veel meer over zou willen lezen, namelijk hoe in een Bosnisch dorp de paden van drie jongens (met Kroatische, moslim en Servische wortels) dramatisch uiteen gaan lopen. In het andere deel gaat in het heden de Nederlandse vrouw van een van hen, na zijn zelfmoord tijdens de camino, diezelfde camino lopen. Op zoek naar het waarom van zijn zelfmoord en op zoek naar wie hij eigenlijk was. Dat deel, dat helaas het overgrote deel beslaat, is langdradig, er zit een afleidende romance in en wat er tijdens de camino gebeurt is te veel en daardoor vrij ongeloofwaardig.

Meer recensies van Mark Bos