Kus me niet alleen met Kerst!

MarloesN 26 december 2019 Hebban Recensent
‘Kus me met Kerst’ is een verhalenbundel met twee kerstverhalen die duidelijk geschreven zijn om je een goed gevoel te geven. En dat maken Rian Sevenhuijsen en Lily Frank zeker waar!

In het eerste verhaal ‘Terug naar het happy end’ volgen we Amber, die op het jaarlijkse oud-en-nieuwfeestje van haar zus in de keuken onverwacht een knappe gast ontmoet. Ze spreken af elkaar een jaar later weer te treffen, want nu is het niet het goede moment voor romantiek. Maar dan ontmoeten ze elkaar een jaar later al eerder met Kerst en krijgt het verhaal van Amber en Finn een verrassende wending. Er lijkt niets meer over te zijn van hun liefde, of is dat maar schijn? ‘Terug naar het happy end’ is een fijn verhaal, waarbij je snel meeleeft met Amber en haar droomwens om die ene leuke man weer te ontmoeten. Je kunt dit korte verhaal bovendien makkelijk heerlijk in een keer uitlezen. Af en toe is het wel een tikkeltje teveel van het goede (een leven buiten de man lijkt Amber niet te hebben) en zelfs wat ongeloofwaardig door de vreemde wendingen, maar laten we eerlijk zijn: het is Kerst en een beetje magie mag! En die magie is er zeker aan het einde.

Het tweede verhaal ‘Stampij’ heeft meer ingrediënten in zich voor een feelgood kerstverhaal dat je bijblijft. Gigi staat er ineens alleen voor als de wintersportvakantie met haar beste vriendin Selia en diens vriend zich aandient. Ze is net bedrogen en heeft geen zin om als vijfde wiel aan de wagen mee te gaan (wie wel?). Gelukkig is er een oplossing: Selia’s zusje Kayleigh. Alleen blijkt bij vertrek zij niet mee te gaan, maar wel hun broertje Jesse… En laat dat nou net wel de juiste man voor Gigi zijn - toch? Ook in ‘Stampij’ is het makkelijk om mee te leven met het hoofdpersonage. Ze heeft net haar vriend betrapt met een ander en die pijn is voor iedereen wel voelbaar. Ze krijgt onverwacht Jesse mee op vakantie in plaats van Kayleigh en alsof dat nog niet genoeg is, komen er allerlei gevoelens naar boven voor dat kleine broertje. Het is daarom niet moeilijk om je mee te laten slepen in het moment, daar in dat huisje en op de skipiste. Hier gebeuren genoeg lieve en mooie dingen, want love is in the air!

Hoewel de bundel ‘Kus me met Kerst’ heet, klopt dat eigenlijk niet helemaal. Het eerste verhaal draait vooral om oud & nieuw en het tweede speelt zich op wintersport af. Houd je van fijne verhalen die je met een goed gevoel dichtslaat, maar heb je niets met Kerst? Laat je niet tegenhouden door dat ene woordje. Ga zitten en geniet, en dat hoeft echt niet alleen met Kerst!

Meer recensies van MarloesN