meeslepende, interessante kennismaking

MarlousDemian 15 september 2023
Voor de leesclub van de boekenreizigers mocht ik lezen Egyptisch Blauw van Johnny Bolle.

De proloog maakt je direct alert. Het verhaal moet nog beginnen. Je weet niet wat er is gebeurd en de trieste begrafenisklokken luiden.

Jovanny gaat stappen in Club Spirit, hij ontmoet hier een nieuwe vriendengroep met een verborgen agenda. Mysterieuze Melissa achtervolgt Jovanny. Zij heeft een terugkerende nachtmerrie en Jovanny ontdekt dat zijn familie een geheim meedraagt.

Voor mij was dit boek de kennismaking met Johnny Bolle.
Een boek met een bijzonder mooie cover waardoor de interesse al gewekt is naar het verhaal erachter.
De beschrijvingen van wat Jovanny allemaal meemaakt zijn goed uitgewerkt, maken het dat je het voelt en beleeft. Je maakt een rollercoaster mee van emoties, gevoelens, menselijke eigenschappen. Je komt in diverse situaties vanuit allerlei kanten en zover dat als je leest het toch net niet loopt zoals je denkt dat het zou gaan lopen. Er zijn in het boek behoorlijk wat personages te vinden. De hoeveelheid informatie is soms veel, soms wat verwarrend, maar wel prettig om te lezen.
Het verhaal kent meerdere verhaallijnen. Soms lopen de lijnen door, soms komen ze samen en uiteindelijk komt het tot een toppunt wat je als lezer niet helemaal verwacht.
De schrijfstijl is beeldend en vooral krachtig. Je beleeft het verhaal echt.

De versie die ik gelezen heb, is de herziene versie van 2023. Ik weet niet wat het verschil met de eerdere versie is geweest. Ik weet wel een ding zeker. Ik had nog nooit van Johnny Bolle gelezen. Dit boek was een thriller die ik niet heb weg kunnen leggen en maakt mij heel nieuwsgierig naar wat er nog meer is verschenen.

Meer recensies van MarlousDemian