teleurstelling

MarlousDemian 05 mei 2024
Recent lazen we met de leesclub van de Boekenreizigers olv Erna Eikhoudt Hiltje geschreven door Anita Terpstra. Hiltje is een op waarheid gebaseerd verhaal over een Friese gemeenschap die emigreert naar het beloofd land van Amerika.
De verwachtingen waren voor mij wel hoog, het is een genre dat me is gaan boeien, maar toch is dit verhaal uitgelopen op een lichte teleurstelling. De inleiding van Anita waar ze laat lezen dat het geschreven zal worden vanuit het vrouwelijk oogpunt heb ik denk ik volledig gemist in het verhaal. Ik heb Hiltje een soort van gemist in het hele stuk.
De opbouw van het verhaal is wel chronologisch en op zich zijn de feiten wel interessant om te lezen, maar dat vrouwelijk oogpunt heb ik dan niet echt teruggevonden en dat is toch wel erg jammer.
Ik begrijp dat Anita Terpstra nog meer geschreven heeft naast Hiltje, waaronder een thriller. Die ga ik zeker nog proberen in de hoop dat deze kennismaking met Anita Terpstra nog wat bijgesteld kan worden.
Ik geef het 2,5*

Meer recensies van MarlousDemian