Spannende jeugdthriller

MarYan 20 mei 2023
In sneltreinvaart ging ik door dit boek, het heeft een deel van mijn nachtrust opgeslurpt.
Zijn vorige jeugdthriller (Geen weg terug) was al een topper, deze gaat daar nog overheen voor mij.
Elvin Post weet hoe hij een spannend verhaal moet vertellen!

Catch is een soort datingsapp voor jongeren en Roos, de hoofdpersoon in dit boek is er regelmatig te vinden want ze vindt er een luisterend oor bij Noah. Het is niet altijd zo gezellig thuis, haar ouders hebben huwelijksproblemen. Ze gaat daarom ook veel op stap met haar vriendin Julia. En ze wil dolgraag Noah ontmoeten.

Ondertussen worden er jonge meisjes vermoord en de politie denkt dat de dader via Catch contact maakt met zijn slachtoffers.
Haar ouders weten niet dat Roos ook op Catch zit.

"Maakt ze de fout van haar leven door met hem af te spreken?"

De hoofdstukken in dit boek zijn kort en er zit veel vaart in. Wat heel mooi is gedaan.. er zitten zwarte bladzijdes tussen, waar  je de gedachtes leest van de dader.. een verknipt persoon.
Maar waardoor komt hij tot deze daden..is er een link met pestgedrag? Buitengesloten worden?
En het boek stipt de gevaren aan van online daten.
Tot op het laatst blijft het spannend wie de dader is...Steeds word je op het verkeerde been gezet.
Knap gedaan!
Dit boek is dus niet weg te leggen!

Meer recensies van MarYan