Zelfs bloemen kunnen praten...

maryse 28 maart 2024
In 'De bloemist' waaien geuren en kleuren je uitbundig tegemoet! Maar een groter compliment is dat de stijl van de debuterende schrijfster even fris en charmant oogt als de bloemstukken in de winkel van haar hoofdpersoon Amy.
Toch is C.I. Pattison een echte thrillerauteur die haar woorden kan laten prikken als de doornen van een muskusroos. Of zoals de kunstzinnige bloemiste over zichzelf zegt: 'Ik ben een van kleur verschietende kameleon die zich vol in het zicht verborgen houdt.' Dat belooft!
Maar is zijn meer personages met een pokerface. En wie in zijn kaarten laat kijken is verloren! Een gladde architect, zijn geniepige echtgenote, zijn aan aandacht verslaafde schoonzus en Amy spelen een gewaagd spel. De ander één zet voorblijven is de kunst!
Vrij vroeg in het verhaal wordt een lange, spannende eindsprint ingezet waarbij Amy een laatste keer verrast met haar bijzondere vakkennis!
C.I. Pattison maakt waar wat ze belooft! Op naar nummer twee!

Meer recensies van maryse