Schone slaapsters

Monique 02 mei 2020
Dit boek heb ik gelezen in het kader van "Lees eens wat anders" en op nadrukkelijk aanraden van een collega van wie ik het boek mocht lenen. Ik hou persoonlijk niet zo van het genre. Maar heb me laten overhalen omdat het een steengoed boek zou zijn.
Deze mening deel ik niet met mijn collega. Het boek leest wel makkelijk weg, maar is soms ook langdradig waardoor het verhaal niet lekker loopt.
Ik vind het zelf prettig om me in een verhaal te verliezen, maar met dit verhaal waarbij in het plaatsje Dooling vrouwen die in slaap vallen in een cocon worden gehuld, kan ik niet zo veel mee. De vrouwelijke gedetineerde Evie schijnt er overigens geen last van te hebben. Zij kan in slaap vallen en gewoon weer ontwaken. Wat is het geheim van deze Evie of is Evie niet een van ons?

Het is een genre wat ik niet snel nogmaals zal lezen. Maar het is altijd goed om even uit je comfort-zone te stappen en te ontdekken van er nog meer is. Persoonlijk hou ik het toch bij de (literaire) thrillers en de romans.

Meer recensies van Monique