Amsterdam

Monique 30 maart 2024
Dierenarts Jolijn werkt in Artis en is van plan een huis te verbouwen met haar vriend Boaz. Maar als ze zijn lichaam vindt in de bouwval, stort haar wereld in. De moord lijkt snel opgelost, maar algauw ontdekt Jolijn dat de waarheid duisterder is dan ze had kunnen vermoeden. Langzaam maar zeker ontrafelt ze een sinister familiegeheim dat haar terugleidt naar de Tweede Wereldoorlog, en opeens loopt ze zelf ook gevaar…

Leuk om een boek te lezen wat zich afspeelt in je eigen land.
Het boek is een. ‘Luchtige’ thriller. Daarmee bedoel ik dat het gemakkelijk leest en niet zo heel veel diepgang bevat. Maar dat is heerlijk voor tussendoor.
Het is een apart verhaal waarbij het bijna ondenkbaar lijkt hoe het verleden nog zijn invloed heeft op het heden.

De auteur neemt je mee in het verhaal van Jolijn, en wel op zo’n manier dat je bijna de emoties voelt die Jolijn moet doorstaan. Je begrijpt haar pijn, haar angst, haar onzekerheid etc.
Knap hoe de link met het verleden wordt gelegd al,is het wel een beetje ver van mijn bed.

Neemt niet weg dat de boeken van deze auteur toch garant staan voor leesplezier en zeer fijn zijn om tussen andere thrillers door te lezen.

Meer recensies van Monique