Ik kan je redden

Monique 22 maart 2024
Een jonge lerares op de vlucht voor haar verleden probeert een nieuw bestaan op te bouwen in een stad aan zee. Wanneer ze een charismatische muzikant ontmoet, denkt ze haar kans op geluk gevonden te hebben. Ze heeft het mis.

Inspecteur Olivia Leroy is recent overgestapt naar het Bureau Vermiste Personen. Ze worstelt met zichzelf, haar liefdesleven en de rest van de wereld. Als in de Polders het lichaam van een onbekende vrouw wordt opgegraven, krijgt ze de opdracht het slachtoffer te identificeren. Ze bijt zich vast in de zaak, erop gebrand zich te bewijzen, maar er zijn amper aanknopingspunten en elk spoor loopt dood. Dan wordt in de buurt een tweede lijk gevonden. Terwijl de moordsectie focust op het vinden van de dader, blijft Olivia koppig haar eigen onderzoek voeren. Dat wordt haar niet door iedereen in dank afgenomen. Om de slachtoffers hun namen terug te geven en ervoor te zorgen dat de moordenaar niet vrijuit gaat, zal Olivia haar eigen blinde vlekken onder ogen moeten zien.

Dit boek heb ik gelezen voor de Hebban Thrillers Lezersjury 2024.
Ik heb dit boek met veel plezier gelezen en het was een prettige leeservaring. Het leest erg gemakkelijk en het verhaal is zeer logisch in opbouw.

Het fijne aan het boek vond ik dat het aantal personages niet groot was. Was goed behapbaar.

De inspecteur in het boek werkt 'out of the box', wat het erg leuk maakt om te lezen. Het maakt ook dat je door wilt blijven lezen om te weten hoe zij zich uit een situatie gaat redden.

Qua spanning vond ik dat in het begin van het boek schaars aanwezig. Had moeite om in het verhaal te komen. Pas na de eerste honderd bladzijden kwam de vaart in het verhaal en heb ik het in één ruk uitgelezen.

Sommige passages in het boek vond ik wat onwerkelijk en ver gezocht, maar overall heb ik genoten van het verhaal. Kom me goed inleven in het boek.

De titel is helemaal van toepassing op de hoofdpersonage. Zij zal alles doen om onrecht tegen te gaan. Om de onderste steen boven te krijgen.

Het boek stond al op mijn WIL-lijst en ben positief verrast. Het plot had sterker gekund en heeft voor mij enkele vragen opengelaten. Wellicht dat die in een volgend deel beantwoord worden. Als er een volgend deel komt zou ik dat graag ook willen lezen

Meer recensies van Monique