Handtekening van het kwaad

Monique 07 april 2024
Op de traptreden van een kerkaltaar wordt het bloederige lichaam van een priester gevonden. Forensisch rechercheurs ontdekken dat in het bovenlijf van het slachtoffer het cijfer drie is gekerfd.
Eerst denkt profiler Robert Hunter dat het om een rituele moord gaat, maar als er meer lichamen worden gevonden, moet hij zijn mening bijstellen. Ieder slachtoffer is geconfronteerd met zijn of haar ergste nachtmerrie, die werkelijkheid is geworden. Hoe kan de moordenaar dit zo precies weten? Robert Hunter en zijn sidekick Carlos Garcia worden zelf ook geconfronteerd met hun grootste angst in hun zoektocht om deze moordenaar te stoppen…

Het eerste deel van deze serie heb ik een lange tijd geleden gelezen. Ik weet niet waarom ik deel twee niet sneller heb gelezen, want Chris Carter schrijft steengoede thrillers!

In andere recensies lees ik dat het soms te gruwelijk en te bloederig is geschreven, maar ik hou er wel van. De moorden in het boek worden zo levensecht beschreven, alsof je ze zelf als eerste hebt ontdekt. Fantastisch om datgene wat je ziet ook zo te kunnen verwoorden.

Robert Hunter wordt ook in dit deel ingezet om de moorden op te lossen. Robert kijkt net iets verder dan andere rechercheurs en kijkt ook buiten de gebaande paden. Toch doet hij dit op zo'n manier dat je het hem niet kwalijk kunt nemen.
Je kunt niet anders dan sympathie opbrengen voor Hunter maar ook voor zijn compagnon Garcia.

De titel van het boek vind ik erg treffend. Te meer omdat uiteindelijk het kwaad een gezicht krijgt, maar ook omdat bij enkele moorden het gezicht ernstig wordt aangetast.

Al met al een sterke thriller, waar je toch wel tegen bestand moet zijn. Een sterke maag moet hebben. Maar uitzonderlijk goed geschreven. Nu al benieuwd naar het volgende avontuur van dit duo.

Meer recensies van Monique