In de huid van een zieke geest

Mechtilde 24 juni 2020
Anya van der Gracht schrijft rauw, zoals het leven is. Geen mooimakerij maar recht voor zijn raap. In dit boek kruipt ze in de huid van een psychopaat en lees je het verhaal vanuit zijn visie. Aanvankelijk denk je soms nog dat Sjaak niet gek is, en dat is hij ook niet. Sjaak is ziek, zieker dan hij zelf ooit zal beseffen. Als proeflezer kon ik me nog vasthouden aan de 'technische verantwoordelijkheid' in mijn achterhoofd. Nu ik het boek opnieuw las kon ik bijna de fysieke pijn van hoofdpersonage Janine voelen. Iemand schreef al: niet voor tere zieltjes. En als je graag in bed leest, zou ik dat ook afraden.
Maar wie wil weten hoe het zieke brein van een psychopaat werkt, en hoe ver hij wil gaan om te krijgen wat hij wil, die heeft met dit boek een waardevol document in handen, dat zomaar een leven zou kunnen redden. Geschreven door een moedig auteur met een zeer toegankelijke schrijfstijl.

Meer recensies van Mechtilde